fbpx
De kopregel van je Facebook Advertentie! Zo benut je ‘m!
Blog → De kopregel van je Facebook Advertentie! Zo benut je ‘m!

kopregel facebook advertentie

16 juli 2020 | Social Media Adverteren

”Hey jij!’ Welkom op mijn eerste blog! Een primeur dat jij deze al aan het lezen bent ;). In dit artikel geef ik jou twee waardevolle principes mee voor de kopregel van je Advertentie op Facebook. De kopregel is eigenlijk de Call-To-Action in je advertentie. Een kopregel staat vaak boven de afbeelding, maar in dit geval heb ik het specifiek over de regel onder de afbeelding. Puur voor het gemak noem ik deze nu even de kopregel. Ik ga niet specifiek in op de technische regels voor een kopregel maar wel op de achterliggende gedachte van een overtuigende kopregel.

Want wat zet je hier eigenlijk neer? En hoe zorg je ervoor dat deze kopregel een functie krijgt? Het één moet het ander gaan versterken in je advertentieset, dus je begrijpt dat een sterke kopregel met een Call-To-Action belangrijk is!

1. Een vraagstelling schrijven werkt niet altijd

Het is voor de hand liggend dat jij in de kopregel een vraagstelling schrijft. Bijvoorbeeld; ‘wil jij er jonger uitzien? Vraag een anti-age sample aan!’ Maar je kunt ook een ander principe gebruiken waardoor je kopregel meer conversie oplevert! Het antwoord op die vraagstelling is namelijk geruststellend, en die geruststelling activeert niet direct het brein van je klant. Het zwakt juist de aandacht af! Het onderbewuste blijft uit staan en dat werkt niet.

Je kauwt de klant iets voor op hun tijdlijn, en dat is wat al zo véél bedrijven doen!

Het zijn juist de gevolgen die de emoties oproepen. Dus draaien we de vraagstelling om; ‘Straal en voel je een stuk jonger!’ GRATIS Sample!’ Dit creëert een directe associatie met het product. En juist dit leidt tot conversie!

sterke kopregel advertentie

2. Het directe probleem voorschrijven

Herkenning voor de klant ontstaat vanuit een herkenbaar probleem die je ze voorschrijft. Het probleem is wat de klant op dit moment ondervindt. Voor het gemak gebruiken we nogmaals deze regel; ‘wil jij er jonger uitzien? Vraag een anti-age sample aan!’ We maken daar een nieuwe kopregel van:

‘Last van zichtbare rimpels? GRATIS Sample!’ – Door de vraagstelling opnieuw te veranderen, activeer je het onderbewuste. Het probleem is een scenario in het dagelijks leven van de klant. Je geeft indirect de oplossing; en door dit te doen moeten ze wel doorklikken op je advertentie. Je brengt ze dichter bij jouw doelstelling. 

Door een sterke kopregel activeer je het onderbewuste. Het onderbewuste creëert aandacht voor jouw advertentie. Uiteindelijk stimuleert een sterke advertentie dus ongetwijfeld meer conversie.

Ik wil afsluiten met de boodschap dat de nadruk moet liggen op A/B testen. Kijk goed naar welke kopregel voor jouw advertentie goed uitpakt! Je wilt natuurlijk ook niet een negatieve associatie creëren.

Mocht je nu hulp nodig hebben bij het schrijven van een sterke kopregel? Vraag heel eenvoudig een 1-op-1 Call aan of neem contact op via het contactformulier.